Filmer om att skapa kundvärde i världsklass

För att vara framgångsrik i den starkt konkurrensutsatta metallindustrin måste svenska företag fortsätta att utveckla ett ännu större värde för sina kunder. I filmerna nedan presenteras olika aspekter av att leverera kundvärde i världsklass.

Jakob Rehme, Professor Linköping Universitet. Från konferensen Framtidens Metalliska material 16-17 mars 2016.

 

Daniel Kindström, Biträdande Professor vid Linköpings Universitet. Från konferensen Framtidens Metalliska material 16-17 mars 2016.

 


Tor Haglund, Independent Advisor, Value selling - hur får man kunderna att vilja köpa nya tjänster? 

 


Professor Björn Axelsson, HHS. Inköp och kundvärde.

 


Biträdande Professor Daniel Kindström, Linköpings Universitet. Att utveckla industriella tjänster som skapar lojalitet och kundvärde.

 


Professor Jacob Rehme, Linköpings Universitet. Hur behöver säljorganisationen utvecklas för att kunna möjliggöra ökad kundvärdesförsäljning? 

 

Läs mer om hur man jobbar inom projektet CustoVal för att hjälpa svenska företag att utveckla större värde för sina kunder:

Custoval - World-class customer value, Metalliska material – 2013

 

Stiftelsen Marknadstekniskt Centrum, MTC, är en fristående och partsoberoende stiftelse med målet att främja forskning och kunskapsutveckling inom marknad, organisation och företagande och att sprida information om sådan kunskap.