Bra mässa för SSAB

Stålets superhjältar. Det har varit ett fokus för SSAB under mässan Elmia Subcontractor. Mässdeltagandet har också varit riktigt lyckat för SSAB, med närmare 400 leads de tre första dagarna.

Under Elmia Subcontractor marknadsför SSAB elva av sina varumärken som stålets superhjältar för att förklara egenskaperna med respektive material.

– Vi har haft väldigt många bra besökare och inför sista dagen hade vi närmare 400 leads, vilket möter våra högt ställda mål. Monterns placering, utseende och medarbetarnas engagerade arbete har gett oss ett väldigt bra resultat på vårt mässdeltagande, säger Lasse Bengtsson, marknadsansvarig för Sverige, Norge och Danmark hos SSAB Europe.

Lasse bengtsson Elmia subcontactor SSAB

Lasse Bengtsson vid projektet EcoUpgraded, som är en del av satsningen på hållbara lösningar. Foto: SSAB

Förutom att marknadsföra de egna varumärkena har SSAB även haft hållbarhet som fokus under Elmia Subcontractor. Målsättningen med hållbarhetsarbetet är en fossilfri stålindustri 2045.

– Det låter som ett jätteprojekt, men vi väljer att hela tiden investera i hållbara alternativ, säger Lasse Bengtsson.